Brief

Et ønske om at differentiere cafeteriet i Fredericia Idrætscenter (Café FIC) og afdelingen for mad ud af huset (det nye FIC Gastro).

FIC Gastro skulle positioneres som leverandør af lækker og velsmagende festmad ud af huset for de kvalitetsbevidste.
 

Løsning

Vi valgte en lækker, mørk chokoladebrun som grundlæggende farve og baggrund for et diskret og nydeligt mønster af bestik.

Kunde: Café FIC

Café FIC: Nyt logo og visuel identitet

Vores opgave

  • Design af nyt logo og visuel identitet
  • Design af annoncering + tryksager
  • Hjemmeside

De salgs- og produktmæssige budskaber blev placeret i negativ på denne baggrund, hvorved vi sikrede maksimal fokus på tilbudene.

Som kontrast til det mørkebrune benyttede vi os af megen “luft” i form af hvid. Brugen af luft er et lille kneb, som er med til at differentiere fra konkurrenter på et lavere kvalitetsmæssigt niveau, idet man her sjældent tillader sig den “luksus”.

Selve logoet blev udformet som et rektangel – eller bord – med en gaffel som “krone” på bogstaverne FIC Gastro. Det hele sat i negativ på mørk baggrund og nederst tilføjet et payoff.

Farvestrålende fotos blev frækt bekåret, indrammet med hvidt og placeret stringent hen ovenover det mørkebrune område.

Allernederst afsenderen af budskabet, Café FIC, og det hele centreret over en vertikal akse.

Vi fik alt i alt fastlagt en visuel identitet med et særkende, der medfører at man opfatter kvalitetsniveauet og genkender afsenderen øjeblikkeligt.

Se eksempler på annoncer, poster og folder herunder: