Vores opgave

Projektledelse, grafisk koncept og design, disposition, tekstforfatning, stil og farvevalg, fotografering og tryk.

I forhold til opgavens omfang fik vi en kort leveringstid, der sigtede efter en messedato, så stram projektstyring var nødvendig.


Udvælgelse og bestemmelse af:

  • Produkter, features, formater, materialer, farver og disposition.
  • Farvepalette og -sammensætning.
  • Location og fotograf.
  • Accessories og regi.
  • Papirkvalitet, tryktekniske valg og tryk.
Kunde: Lintex AB

Inspirations-brochure

Svenske LINTEX AB udvikler og producerer indretningsprodukter indenfor visuel kommunikation og afskærmning til kontorer, uddannelsesinstitutioner og offentlige områder.

Kunden lagde en liste med 10 produkttyper på bordet og bad os om at designe en inspirationsbrochure rettet mod BtB, hvor i de samtidig ønskede, at dreje deres visuelle stil i en ny retning.

LINTEX’ produkter er kendetegnet ved gennemtænkt enkelthed, så med dette in mente blev pejlemærket: “Keep it simple”.

Vores opgave omfattede alt fra fastlæggelse af mængden af produkter, i hvilke størrelser, med hvilke features og i hvilke farver – over disposition af produktflow, tematisering, mængde og udvælgelse af regi (inklusiv indhentning af godkendelse fra diverse producenter) – til billedstil, udvælgelse af location og fotograf, logistik og indkvartering under tre dages fotooptagelser.

Efterfølgende designede vi brochuren med udgangspunkt i stilig enkelthed, masser af luft og store billeder – alt sammen tilpasset et usynligt, bagvedliggende grid, så en stram ensartethed tilførte ro og overblik på siderne.

Samtidig forfattede vi korte overskrifter, der relaterer sig til produktfilosofi og funktion, f.eks.:

  • “Work with me” titel på brochuren og kendetegnet ved Lintex produkter, som opfordrer til brug og interaktion.
  • “Simplicity works” ved indledende afsnit.
  • “Share your thoughts” ved whiteboards og opslagstavler.
  • “Defining spaces” ved skillevægge m.m.

Se kundens reaktion på resultatet her.