Vores opgave

Idé og design af præsentationsbrochure i forbindelse med lanchering af den nye møbelserie GAP.

GAP-serien er designet af det anerkendte danske arkitektfirma Friis & Moltke Design og bliver produceret i Danmark af ALBERO MØBELFABRIK.
 

Målgruppe

Arkitekter og forhandlere af møbler til skoler og institutioner.

GAP er en arktitekttegnet, moderne og stilren møbelserie i en god kvalitet, hvilket brochuren afspejler.

Kunde: Albero Møbelfabrik A/S

Præsentationsbrochure: Meet the GAP family

Albero Møbelfabrik A/S føres videre af 4. generation og er blandt skandinaviens førende indenfor produktion af møbler og inventar i krydsfinér til skoler, institutioner og sygehuse.

Brochuren giver desuden kunden et klart overblik over alle GAP-seriens produkter – og er samtidig informativ og inspirerende.

Vores udgangspunkt var produktbilleder skudt på forhånd.

Vi lod os derfor inspirere af billederne og valgte tre farver herfra kombineret med en grå farve.

Formatet ville vi gerne gøre anderledes, for at skabe mere nysgerrighed omkring brochuren, uden det dog måtte gå ud over håndteringen. Valget blev et aflangt bredformat, der passer godt til billederne og mængden af information, som vi har ønsket at vise.

For at give et klart overblik over det, vi valgte at kalde the GAP-family, benytter vi illustrationer af alle produkter i indholdsfortegnelsen. På hver side bliver et familiemedlem præsenteret sammen med alle illustrationer af hele familien. Sidens relevante produkt er så fremhævet med en kraftigere streg. På denne måde har kunden altid overblik over hele GAP-familien og får en idé om, hvordan de kan kombineres. Bagerst i brochuren mere inspiration og farvepalette.

Vi valgte desuden at navngive produkterne med tal som 01, 02, 03 osv, så det igen er let for kunden at henvise til et konkret produkt.

Resultatet er en stilren og lækker brochure med store billeder og enkle designelementer, kombineret med et frisk strejf af farver.

Vi skulle hilse at sige fra kunden, at den virker/sælger! :-).