Opgave og briefing

16 siders brochure med kulturtilbud til børn og unge mellem 1 år og 25 år.

  • Fastlæggelse af design der appellerer til hele målgruppen
  • Produktion og færdiggørelse


Design

Kundens ønske var en brochure der udstråler den kreativitet og det liv, der er på skolen.

Brochuren skulle appellere til både børn og unge – drenge og piger.

Kunde: Billund Kulturskole

Sæsonkatalog

Vores ambition var at skabe et design, der på samme tid var både karakteristisk, såvel som fleksibelt, således at vi med de valgte farver og symboler kunne skabe nye visuelle udtryk for hvert opslag.

Billund Musik- og Kulturskole er delt op i 3 områder: Musikskolen, Teaterskolen og Billedskolen.

For hver af disse valgte vi et symbol: Node, stjerne og cirkel (malerklat).

Til farvepaletten udvalgte vi 6 forskellige klare farver, valgt ud fra tanken om, at der både skulle være “pigefarver” og “drengefarver” – og at farverne skulle være positive og glade.

Denne farvepalette danner i samspil med symbolerne på én gang forskellighed og genkendelighed på siderne.
 

Tryksagen

Brochuren blev tryk på et kraftigt bestrøget papir og fik herefter en gang matlak.

Resultatet blev en brochure udstrålende kvalitet, som man har lyst til at udforske og gemme.

Se alle siderne fra kataloget herunder.