Payoff

Som payoff tog vi udgangspunkt i miniBiz’ kerne-ide: At give overblik via et super-enkelt og overskueligt system.
 

Illustrationer

For igen at holde fast i det uhøjtidelige, valgte vi at benytte illustrationer i den visuelle identitet.

Illustrationer har desuden den fordel, at det bliver lettere at understøtte budskabet i den enkelte kontekst.

Den gennemgående figur er glad og positiv og er i høj grad med til at sætte stemningen på website og i tryksager.
 

Font og farver

Skriftvalget faldt på PMN Caecilia; en smuk og letlæselig skrift med fødder, der på samme tid er klassisk seriøs og moderne, frisk og venlig.

Vi valgte en let og lys forårsgrøn, som bærende farve. Den signalerer positivitet, optimisme og en frisk start.

Dertil en stilig blågrå, der signalerer seriøsitet og troværdighed.

Og til sidst en kontrastfarve i form af en kølig rød/magenta, der kan bruges til at fremhæve særlige budskaber.
 

Website

Designet af miniBiz.dk er enkelt og let overskueligt. En del af websitets koncept er, at det tilbyder screencasts i stedet for en traditionel brugermanual.

Man kan således få svar på sine spørgsmål kombineret med en mundtlig forklaring og konkret demonstration “direkte” i miniBiz.

Kunde: miniBiz.dk

Udvikling af miniBiz

Det webbaserede ordresystem miniBiz er udviklet af os selv med henblik på, at give fortrinsvis mindre virksomheder overblik over kunder, opgaver, fakturering og newbiz. – Og, ja: Vi benytter naturligvis selv miniBiz til vores ordrestyring og fakturering. :-)

Tanken er, at systemet skal være så let og intuitivt at anvende, at alle virksomhedens medarbejdere – altså også de ikke-regnskabskyndige – skal føle sig hjemme og beherske miniBiz lige fra starten uden særlig indlæring.

Samtidig er layoutet holdt helt enkelt, så man hurtigt og sikkert får overblik over kunder, jobs med tilhørende opgaver, beløb tilgode og forfaldne samt fakturering på ét skærmbillede.
 

Logo og navn

Idéen i logoet tager udgangspunkt i det velkendte (fysiske) brevbakke-system. Et system vi alle kender (og mange fra deres eget skrivebord): Ind, Ud og Igangværende.

Letforståeligt, enkelt, intuitivt og ikke spor kompliceret.

Vi valgte navnet “miniBiz”, hvor mini signalerer, at systemet ikke er omfattende og sigter mod mindre virksomheder. Og biz signalerer, at målgruppen er virksomheder.

Et kort og let huskeligt navn – med tilsvarende (ledigt) domæne.

Det grafiske udtryk er ikonagtigt og stramt. Og dog uhøjtideligt i samspillet mellem de stiliserede brevbakker og navnet. – Målgruppen er jo hverken Danske Bank eller Mærsk. ;-)

Gratis miniBiz til Parløbs kunder

Et abonnement på miniBiz koster kun 1.199,- pr. år excl. moms.

For Parløbs kunder er det dog gratis. Har det interesse, så kontakt Morten på morten [at] parlob.dk (subject: miniBiz) (e-mail) eller tel 7665 2000.

 

Minibrochure

I naturlig forlængelse af navnet, ville vi lave en brochure i miniformat. Den forklarer de vigtigste pointer og henviser dernæst til websitet.

Til lejligheden opfandt vi en selvluk-mekanisme, der giver den sammenfoldede brochure et standard visitkortformat. Brochuren kan så foldes ud til over 3-dobbelt størrelse.
 

Direct Mail

Igen: Småt er godt! Den mindste papæske vi kunne opstøve, som stadig er velegnet til forsendelse. Fyldt op med miniBiz-brochurer, foret med miniBiz-design og indeholdende et godt tilbud til modtageren.

Se eksempler på den visuelle identitet herunder.