Logo

Udformningen tager udgangspunkt i følgende tre visuelle idéer:

  • To sæt rækker af vinduer set i perspektiv hhv. oppe og nedefra.
  • Logosymbolet kan ses som både et W og et M (fra WinMaster) stående på højkant.
  • De lyseblå farver i vinduerne er reflektioner af den blå himmel.

Vi har villet undgå at signalere “vinduesfabrikant” eller “tømrer,” hvilket kunne blive resultatet ved kun at vise ét vindue på mere traditionel vis. – Ved at vise rækker af vinduer, signaleres desuden større byggerier som ønsket.

 

Kunde: WinMaster

Nyt logo, visuel identitet, hjemmeside m.m.

WinMasters klare konkurrencefordel: At et større byggeri kan lukkes betydeligt hurtigere ved brugen af den patenterede WinMaster-opfindelse.

 

Design

Rent og enkelt, hvilket sender budskaber om professionalisme, seriøsitet og styr på det. Logosymbolets let snoede form giver en fin dynamik i forhold til den stramme logotype.

Placeringen af logosymbolet mellem logotypens “Win“ og ”Master“ bidrager til dynamikken og integrerer samtidig de to dele i en velafbalanceret helhed.

Som et designelement har vi skabt et mønster baseret på logosymbolet, som benyttes i samme mørke blå som fonten (se mønsteret i baggrunden på hjemmesiden).

Det giver en god mulighed for at pifte brevlinje, skilte, biler, hjemmeside m.m.m. op – og tilfører logoet et grafisk supplement, som medfører, at de tilsammen udgør en egentlig visuel identitet, der er let at videreføre på alle medier med genkendelighed og særkende til følge.
 

Farver & font

Den lyseblå er som skrevet taget fra “den blå himmel” og i vi har valgt en matchende mørkeblå til logotypen.

Blå farver signalerer – i tråd med designet – troværdighed og business. Fonten er en klassisk, skarpt tegnet Futura Book.

Logoet er også udformet i negativ og monokrom udgave.

 

Se WinMasters hjemmeside her. Siden kører iøvrigt på https/SSL – læs evt. vores blogindlæg om dette.