• Designlinje for Billund Kommune.
  • Illustration til JOBAMOK-kampagne.
  • Logo til Erritsø Idrætscenter – eic.

Kreativitet i praksis

Ex 1: Kommunikation og kreativitet går hånd i hånd

Kunde: Billund/Grindsted kommuner.

Udfordring: Visuelt udtryk i forbindelse med kommunesammenlægning.

Løsning: Smukke fotografier fra begge kommuner kombineret med et design baseret på håndskrevne vejnavne – også fra begge kommuner.

Se og læs mere om vores løsning til Billund Kommune.

 

Ex 2: Seriøst og alvorligt bliver positivt og indbydende

Kunde: Jobcenter Fredericia.

Udfordring: Oplysningsmateriale vedrørende jobmesse i Fredericia. Må ikke være for “kedeligt og seriøst” i målgruppens øjne, men gerne med et dynamisk og positivt udtryk.

Løsning: Udvikling af illustration, som på positiv og oplysende facon sætter fokus på jobmessens funktion og alsidighed. Tilgangen til “ledighed” får et positivt skær via en humørfyldt streg og friske farver. Desuden anskueliggøres de mange forskellige jobfunktioner. Og sidst, men ikke mindst, undgås risikoen for, at personer i målgruppen ikke kan identificere sig med valgte fotomodeller.

Se og læs mere om vores løsning til Jobcenter Fredericia.

 

Kreativitet

Ordet er blevet lidt fortærsket. Men slår man “kreativitet” op i Gyldendals Den store danske, står der således: 

“Kreativitet, i daglig tale en løs betegnelse for menneskets evne til at skabe noget nyt, overraskende, hidtil uset.”
 

For os er kreativitet en passion og en fast bestandel af vores værkstøjskasse. Det er intelligente og relevante idéer, løsninger og designs.

Vi laver ikke, og tror ikke på, ”tage-ned-fra-hylden”-løsninger. Vi tror på forskelligheden og det unikke – og at det er her, I skal adskille jer fra jeres konkurrenter.

Vores tilgang til nye opgaver er baseret på en naturlig nysgerrighed og iver efter at lære nyt og mere.

 

Ex 3: Kompleks kreativitet

Kunde: Erritsø Idrætscenter.

Udfordring: Nyt navn, logo og visuel identitet. Logo skal være positivt, dynamisk og gerne indeholde navnet. Enkelt og let genkendeligt.

Løsning: Et unikt logo, der signalerer positivitet, dynamik og bevægelse samt værdier som imødekommenhed og åbenhed.

Med visuelle hints til, at det drejer sig om mennesker, kroppen og idrætslige aktiviteter. Et logo som indeholder akronymet “EIC”.

Enkelt, stilrent og let genkendeligt. I sin grundform teknisk set mulig at realisere i både sort/hvid og farve på print, web, skiltning mv.

Se og læs mere om vores løsning til Erritsø Idrætscenter.