Kunde: Erritsø Idrætscenter

Vi fandt en løsning, hvor vi integrerer ovenstående ønsker i ét symbol, der i al sin enkelthed kommunikerer bevægelse, mennesker, idræt og Erritsø Idrætscenter på én gang:
 

Logo-forklaring


Formerne er venlige og afrundede. Åbenheden ses i c’et. Dynamikken er opnået ved at sno den gennemgående streg op, ned og rundt, samt at rotere minuskel-e’et nogle grader mod uret (så det samtidig danner svømmerens overkrop).

De to figurer er i fuld aktivitet og vandet bølger. Enkeltheden er opnået ved at lade logoet bestå af én lang, svungen streg samt en prik.

Går man yderligere på jagt, kan man finde et “e” med et glad øje og et smil. En bold og måske endda et sundt æble, der er taget en bid af.

Logoet kan benyttes i både farver, gråtoner, sort/hvidt, positiv/negativ og kan udskæres i fx folie, metal eller opskummet PVC – og trykkes på en T-shirt.
 

Payoff

Det skal være kort, let at huske og sige noget om modtagerens udbytte af afsenderens tilbud.

I denne sammenhæng har vi en ekstraordinær bred målgruppe på næsten alle parametre: Alder (barn/erhvervsaktiv/pensionist), køn, social status, ambition med besøget (konkurrence/motion) mv.

Dertil har vi mange budskaber: Mødestedet for alle, sundhed, aktiviteter samlet ét sted, godt for krop, sjæl og sind osv.

Det er ikke praktisk muligt, at få det hele med, så vi har måttet skære ind til benet.

I navnet siger “idræt” noget om sportslige/idrætslige aktiviteter. Og “center” opfattes af de fleste som et mødested, så vi har valgt at slå på det sundhedsmæssige aspekt og de mange aktivitetsmuligheder: “Alt hvad hjertet begærer.”

Nyt logo og design til Erritsø Idrætscenter

Logoet

Vi satte os for, at logoet skulle:

  • Signalere positivitet, dynamik og bevægelse samt værdier som imødekommenhed og åbenhed.
  • Inkorporere visuelle hints til, at det drejer sig om mennesker, kroppen og idrætslige aktiviteter.
  • Indeholde “Erritsø Idrætscenter” eller akronymet “EIC”.
  • Være enkelt, stilrent og let genkendeligt.
  • I sin grundform teknisk set være mulig at realisere i sort/hvid og farve på print, web, skiltning mv.
  • Være unikt, originalt og uløseligt knyttet til Erritsø Idrætscenter.

Farver

Vi har sammensat en frisk og flot farvepalette bestående af 8 farver (se nederst), som kan bruges til at strømline det grafiske udtryk på print, web og skiltning.

Og ikke mindst i forbindelse med følgende ikoner:
 

Ikoner


Ikoner

I en streg og stil der matcher logoet, har vi udviklet en række ikoner til de hovedtemaer, som brugeren finder i Erritsø Idrætscenter.

Ikonerne kan anvendes i skiltningen både inden- og udendørs, for at lede – eller inspirere – den besøgende.

Derudover kan ikonerne benyttes i det fremtidige markedsføringsmateriale til at gøre opmærksom på alle de muligheder, man har i Erritsø Idrætscenter.

Ikonerne får lynhurtigt fortalt, at Erritsø Idrætscenter rummer mere, end de fleste måske tror.
 

Udtalelse fra Erritsø Idrætscenter:

“Det bedste har næsten været, at den seriøsitet og professionalisme som hele designlinjen udtrykker, tydeligvis smitter af på vores kunders opfattelse af os.”

Læs hele udtalelsen under Referencer > Udtalelser...

 


Skrifttype

Vi har valgt skrifttypen “Kaleko 205 Round”, der matcher logoet med sine flotte, afrundede og geometriske former (fx cirkelrundt “Ø”), åbne look (fx “C”, “S” og det store hul i “R”).

Samtidig har skriften sin helt egen stil og karakter, der vil være med til at indprente sig i modtagerens identifikation af Erritsø Idrætscenter som afsender i annoncer mv.


3D-visualisering

I forbindelse med skiltningen på det nye Erritsø Idrætscenter udviklede vi desuden en oversigtstegning i 3D af centerets bygninger (se sidste billede i karrusellen øverst).

Herunder er der eksempler på brevlinje, annoncer, skilte m.v.