1-9-90-teorien
Teorien, der omhandler brugere af sociale medier, siger kort sagt:
- 1% skaber indhold
- 9% deler indhold
- 90% er passive (kigger kun på)
Så man burde have en rimelig chance for at blive set og hørt, hvis man skaber noget relevant indhold på de sociale medier.
Teorien er dog fra ca. 2016, så holder den stadig?
Der er selvfølgelig stor forskel på om vi fx taler FB, Instagram, Linkedin eller noget helt fjerde. Men da Linkedin er Parløbs vigtigste kanal, lavede jeg en lille test – og spurgte om "folk" mente at teorien stadig holder?
Der var kun én der svarede.
Jeg er til gengæld overbevist om, at engagementet generelt på SoMe er steget i 2020 – og at den fortsat er stigende. Simpelthen fordi det er vores eneste måde at netværke i en Corona-tid hvor vi knap nok må ses med vores familier.
Min konklusion:
Hvis din målgruppe er på Linkedin, så kom igang! Jeg tror på at du netop her stadig vil blive set – hvis du leverer interessant og relevant indhold.