Koncept
Kundens ønske var et moderne og ungt katalog.
Vores grundlæggende idé og historie igennem kataloget blev at vise forskellige studerendes drømme og mål med hensyn til deres uddannelse: Nogle vil være selvstændige, nogle akademikere osv.
I samarbejde med fotografen valgte vi en location med et råt, cool og lidt slidt udtryk, for at give de stilrene og enkle møbler modspil.
Produktkatalog, møbler til uddannelse
Opgave og briefing
Møbel-katalog rettet mod videregående uddannelser, 64 sider.
- Ny visuel identitet og designlinje
- Fastlæggelse af indholdsmæssigt koncept
- Fastlæggelse af tryksagens format og funktionalitet
- Fotografering og valg af location
- Produktion og færdiggørelse
Vi valgte at supplere møblerne med unge fotomodeller, som kunne være med til at fortælle vores historie og skabe det ønskede moderne, unge look.
Tekst
Overskrifter som “Drømmen om fod under eget bord” og “Kaos-teori og noget at ha’ det i” leger med ord, der associerer til den enkeltes formål med at uddanne sig. Samtidig får vi på en elegant og anderledes måde fortalt, at nu handler afsnittet om f.eks. “borde” og “opbevaring”.
Som et ekstra grafisk element tilføjede vi citater på gulvene, “malet” via Photoshop, der alle spiller på fremtid, mål og visioner.
Tryksagen
Ved at designe kataloget i A4-bredformat opnåede vi et anderledes udtryk, der gav mulighed for brede panoramafotos på opslagene. Men stadig et format, der er let at distribuere og opbevare.
Vi valgte at tilføje flapper på omslaget, der under læsningen fungerer som komplet oversigt over møbler og materialevalg – og samtidig kan benyttes som “bogmærker”.
Samme kunde: